woensdag

Take Mokum.

Een zware treinreis, overal pijn en nog net geen lift voor de trap laten vervangen. Zo kwam ik afgelopen nacht weer thuis, terug uit Amsterdam. Daar werd voor de eerste keer de hardloop challenge tussen Vice en Nalden gehouden. Al enige tijd maakt Nalden met zijn hardloopteam NSFW (Nalden Says Fuck Walking) de straten van Amsterdam onveilig. Voor Vice reden voor een challenge. Prijs? Gratis tijdschriften of een ritje in Nalden's zijn Tesla.

Vol goede moed ging ik op weg naar het Run House, gelegen aan de Van Baerlestraat. Eenmaal daar was het Run House al gevuld met zo'n honderd mensen, allemaal in hun meest proffesionele outfit. Om het sponsorschap van Nike nog eens extra duidelijk te maken moest iedereen Nike schoenen aan en gebruik maken van Nike+. Prima, die schoenen waren toch 1000x beter dan die van mij.

Om 10 over 8 begon het uurtje rennen. Het Vondelpark werd gevuld met de nerds van Nalden en de kut hipsters van Vice. Via Nike+ werd bijgehouden hoe ver iedereen liep om zo te bepalen wie de winnaar zou zijn. Ik liep een record tijd van 12,5 km in 62 minuten. Eenmaal binnen bleek technologie niet alles te zijn (haha Nalden) en konden de gegevens niet verwerkt worden. Gelukkig was daar gratis bier en bleek het tussen de sportschoenen ook nog best gezellig te zijn. Door het technisch defect is de winnaar dus nog steeds niet bepaald. Het maakt mij in ieder geval geen ruk uit. Volgende week loop ik weer een uur. We gaan voor de 13,5. Take Mokum!

1 opmerking:

maartenjanfokkema zei

Waarom doe je dit eigenlijk??