vrijdag

Önder & FS Green - De Kassier


Normaal ben ik niet zo van het soort Nederlandse hiphop wat alleen maar over geld en swagg gaat. Önder is voor mij een uitzondering. Zijn nieuwe album genaamd 'De Kassier' staat zowat alleen maar in het teken van geld, wat voor hem symbool staat voor succes. Hij noemt het ook wel Een Monnie album, elke track is als een scene in een film, over de weg naar monnie maken. "Ik rap niet over hoeveel geld ik heb, maar wel over de wens succesvol te zijn. Het staat ook voor mijn leven. Mijn familie was enorm rijk, ik had een chauffeur. Enkele jaren later stond ik op de straathoek zonder een rooie cent. Ik zeg eerlijk: ik ben verliefd op die biljetten en werk enorm hard om ze in mijn handen te krijgen. Met goede muziek zal ik er komen. De top." Alles is geproduceerd door meestertalent FS Green, waar hij veel gebruikte van Rolands 909 en 808 drumcomputers. Ook zijn er een flink aantal synths en samples te horen. Zijn beats zijn fris met harde kicks en snares. Vergelijkbaar met Terilekst, die dan weer het album van Jiggy Djé produceerde. De stem van Önder past goed bij deze beats en is vooral in de eerste tracks scherp. Verder zijn er nog gastoptredens van onder andere veelbesproken Hef, Spacekees, Jiggy Dje en Winne. Op 19 maart ligt het album in de winkels maar je kan hem nu al checken op 3voor12/Luisterpaal. 
HIER!. Check ook de 3voor12 selecteert. Voor de titeltrack is ook al een clip geschoten door de mannen van Opslaan Als, die eerder al video's schoten voor Kraantje Pappie en Jiggy Dje


Geen opmerkingen: