maandag

Vliegeraars van Bali.

Twee jaar geleden ben ik naar Indonesië op vakantie geweest en ik geloof niet dat er een mooier land bestaat. Toen ik laatst op Flickr aan het kijken was kwam ik deze foto tegen. Een jongen met een gigantische vlieger die door de rijstvelden loopt. Deze vliegers zie je overal in Indonesië, maar vooral op Bali. De vliegers staan voor de honderden hindoeïstische tempels die op het eiland te vinden zijn. Ze mogen ook alleen maar gemaakt worden met toestemming van de oude wijzen uit het dorp, zij bepalen wanneer het tijd is om aan de vlieger te beginnen. De vliegers kunnen niet alleen bizar groot zijn maar hangen ook op zo'n 100 meter hoogte.
Daarnaast zijn er elk jaar diverse festivals op het eiland waar vliegergevechten plaatsvinden. Als je nog eens naar Indonesië gaat, verplicht ik je hierbij om er een te bezoeken.
    

Geen opmerkingen: