woensdag

Boos op woensdag: Heibel met Hi.

Je kunt natuurlijk bepaalde gevoelens en/of mensen omschrijven. Maar in dit geval gaat het over de telefoonmaatschappij Hi. Via twitter merkte wij een bijzonder boos verhaal op van @meneerDD. Wij vroegen hem dit te delen met onze lezers, want er is geen betere therapie dan schrijven. Lees het verhaal van @meneerDD, lichtelijk gedramatiseerd, desondanks zwaar ‘kut’:

De heer @meneerDD nam contact op met Hi, circa 1.5 maand terug, om zijn gratis internet abbonement van één maand op te zeggen. Eenmaal aan de lijn meldde mevrouw 'Klantenservice' hem meteen dat hij nog een gratis mobieltje tegoed had! Hosadijee! Ze zou hem meteen die maandag terugbellen met alle details.

@meneerDD was in euforische stemming, begrijpelijk! @meneerDD werd nooit teruggebeld. Was Hi in een ander geval een medicijnenfabrikant geweest, dan hadden we heel veel doden, rottende lichamen en daardoor hoge tapijtreinigingskosten gehad, dat dit kan in Nederland!

Maar dat was dus behoorlijk ‘kut’. @meneerDD nam verscheidene malen daarna contact op met Hi, via het bekende medium Twitter. Daarbij werd @meneerDD meerdere malen duidelijk gemaakt dat hij “niet de contractant” was, om hem vervolgens alsnog te beloven hem te zullen te bellen wat, natuurlijk, weer vergeten werd.

@meneerDD was het zat. Afgelopen vrijdag nam hij het heft in eigen hand en belde het nummer van de klantenservice. Na amper twee minuten in de wacht te hebben gehangen werd hij doorverbonden met een gozer, die hem weer meteen, zonder wachttijd, doorverbond met de juiste telefonist. Deze jongeman, met buitenlands (belachelijk!) accent had het genoegen 20 minuten naar @meneerDD’s zijn warme stem te luisteren, om vervolgens alle details te leveren over het verlengen van @meneerDD’s abonnement.
Enfin, diezelfde dag, in de avond, wanneer @meneerDD weer bezig was met zijn gebruikelijke routine , werd hij ge-sms’t door z’n vader: “Doet je mobiel het?”. @meneerDD sms’te natuurlijk terug met “Ja.”. Het smsje is helaas nooit aangekomen.

Na 1.5 maand gezeur, gezeik, bureaucratie en commercieel gebeuren hadden ze het voor elkaar gekregen @meneerDD’s ‘klantenservicescherm’ vergeten uit te loggen, om vervolgens een volgende klant te helpen door zijn of haar gestolen mobiel te blokkeren. U raadt het al, ze blokkeerden die van @meneerDD en niet die van de juiste klant.

Zaterdagmiddag deed het mobieltje van @meneerDD het gelukkig weer naar behoren en zou Hi hem afgelopen maandag stipt 18:00 uur terugbellen. Een excuses en tegemoetkoming was namelijk wel op zijn plaats.
Helaas. Die stervenden hoeren gladiolen hebben nooit meer gebeld.

2 opmerkingen:

meneerDD zei

Prachtig. Nu alleen nog wat witregels tussen die alinea's.

Korte update: Hi heeft weer gebeld. "ja ik bel want mij was doorgegeven dat u een probleem had".

Zucht en steun en sterf :(

jolijt zei

ik wou dat ik twintig minuten naar het zwoele stemgeluid van menneerdd mocht luisteren :(